Nemo’s Garden, een project aan de Italiaanse kust, kijkt naar de mogelijkheden van verbouwing onder het wateroppervlakte van aardse planten. Denk hierbij aan het oogsten van aardbeien en verschillende kruiden. Het oogsten van zeewier, mosselen en oesters wordt ook steeds populairder. Daarnaast kampen sommige landen met overbevolking en landverzakkingen. Bevolking op zee wordt daarom als een optie gezien om het bewoonbaar te maken. De storygame ‘Aquaculture’ speelt zich af in een drijvende stad genaamd ‘Manas’. Deze stad is ontworpen als een toekomstscenario voor 2050 in de buurt van Miami. Welke problemen ontstaan er in een nieuwe stad op zee en welk zicht wordt er gehouden op het veranderende klimaat?
In dit project was ik verantwoordelijk voor de Storytelling. Hierbij keek ik naar vraagstukken die kwamen kijken bij het ontwerpen van de stad. Waar ligt de drijvende stad? Hoe wordt het afval verwerkt? Is de stad zelfvoorzienend of moeten er materialen worden geïmporteerd? Hiernaast zorgde ik er ook voor dat er een verhaal was voor de game. Hierin is Ethan een nieuwe inwoner van de stad, die een baan aangeboden krijgt als onderwater verbouwer.